Rabu, 5 November 2014

>>>GOUT<<<

>>>Penyakit gout ini adalah 1 bentuk artritis yang biasanya disebabkan oleh terkumpulnya hablur-hablur asid urik di sendi-sendi.Penyakit gout ini sebenarnya terlalu menyakitkan dan kebanyakkan kes,ia hanya menjejaskan 1 sendi,khususnya ibu jari kaki.

>>>pesakit-pesakit yang menghidapi penyakit gout biasanya mengalami peningkatan dalam aras asid urik atau masalah penyingkiran asid atau gabungan ke dua -dua masalah itu.Aras asid urik yang tinggi adalah berkaitan dengan usia,obesiti,hiperlipidemia jenis Iv,kencing manis,penyakit jantung,serta darah tinggi.Penyakit gout juga boleh dihidapi berasakan faktor keturunan.

>>>Penyakit gout pada kebiasaannya akan menyerang ibu jari kaki(kes begini adalah lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama).Penyakit gout bagaimana pun boleh juga menjejaskan sendi yang lain seperti mata,kaki,tumit,kekura kaki,lutut,pergelangan tangan,siku,jari dan tulang belakang.

>>>Terdapat juga kes di mana penyakit gout telah ,menyerang pada sendi jari-jari kaki yang tidak dapat bergerak,mungkin disebabkan pada masa dahulu yang telah menyebabkan peredaran darah yang kurang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan